-
- Spirited Away. SpoilerMaster i Audio/Wizualny w Krainie Ghibli | ZEF MOVIE
- Gliwice jako plan filmowy. Rodzinny spacer i gra miejska | ZEF MOVIE
- Skarbek. Przedpremierowy pokaz specjalny z udziałem twórców i aktorów | ZEF MOVIE
- 20 lat PISF | akcenty śląsko-gliwickie
- ZEF MOVIE 1. Młody Festiwal Filmowy | dla dzieci, młodzieży, dorosłych
- Weekend z 22. Festiwalem Millennium Docs Against Gravity 2025
- PULP FICTION po ślōnsku | Otwarcie 2. Dni Śląskich Kin Studyjnych
- André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa
- Rozstanie | Kroniki wyobraźni. Retrospektywa Wojciecha Jerzego Hasa
- 2001: Odyseja kosmiczna | DKF AMATOR
- Cyrulik sewilski | MET Opera sezon 2024-2025
- 20 000 gatunków pszczół | seans z audiodeskrypcją
- Szpiedzy | Seans Seniora
Photon | gość: Norman Leto | DKF TRANS

Zapraszamy na pokaz oraz spotkanie z twórcą filmu PHOTON, Normanem Leto.
PHOTON jest swoistym podsumowaniem ludzkiej wiedzy na temat życia i ewolucji.
Wizualizuje to, co wiemy dziś na temat procesu tworzenia się materii. Nie jest to jednak film stricte przyrodniczy ani naukowy, w formule znanej widzom choćby z Animal Planet, ale oryginalna, ciekawa w odbiorze forma fabularyzowanego, dynamicznego przedstawienia
teorii naukowych dotyczących funkcjonowania wszechświata.
Norman Leto to artysta, samouk z pogranicza wideo, filmu i nowych mediów. Jego prace znajdują się w kolekcjach: CSW Zamku Ujazdowskiego, Muzeum Narodowego w Krakowie, Fundacji Sztuki Polskiej ING i Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie (MOCAK). Pierwszy indywidualny pokaz jego prac miał miejsce w 2007 roku w CSW w Warszawie. W tym samym roku autor został zaproszony do współpracy z reżyserem Krystianem Lupą nad sztuką teatralną Factory Two, do której Norman Leto przygotował sekwencje wideo wyświetlane podczas spektaklu.
Okres 2009 – 2010 artysta poświecił na dokończenie autobiograficznej powieści „Sailor”. Równolegle pracował nad pełnometrażowym filmem pod tym samym tytułem. Jest to luźna adaptacja książki. W całości sfinansowany z prywatnych pieniędzy autora film został bardzo dobrze przyjęty na 10. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Era Nowe Horyzonty. Brytyjski tygodnik Tribune pisał o nim jako „najlepszym i najbardziej zaskakującym niezależnym debiucie festiwalu. Luc Godard byłby zachwycony”.