-
- Spirited Away. SpoilerMaster i Audio/Wizualny w Krainie Ghibli | ZEF MOVIE
- Gliwice jako plan filmowy. Rodzinny spacer i gra miejska | ZEF MOVIE
- Skarbek. Przedpremierowy pokaz specjalny z udziałem twórców i aktorów | ZEF MOVIE
- 20 lat PISF | akcenty śląsko-gliwickie
- ZEF MOVIE 1. Młody Festiwal Filmowy | dla dzieci, młodzieży, dorosłych
- Weekend z 22. Festiwalem Millennium Docs Against Gravity 2025
- PULP FICTION po ślōnsku | Otwarcie 2. Dni Śląskich Kin Studyjnych
- André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa
- Rozstanie | Kroniki wyobraźni. Retrospektywa Wojciecha Jerzego Hasa
- 2001: Odyseja kosmiczna | DKF AMATOR
- Salome | MET Opera sezon 2024-2025
- 20 000 gatunków pszczół | seans z audiodeskrypcją
- Szpiedzy | Seans Seniora
Lśnienie | powrót do kin studyjnych

Podczas spowodowanego pandemią lockdownu jednym z najczęściej pojawiających się obrazów komentujących przymusową izolację były kadry z „Lśnienia” Stanleya Kubricka. Wykrzywiona w demonicznym grymasie twarz Jacka Nicholsona czy zagubiony w labiryncie hotelowych korytarzy mały Danny miały być na poły ironicznym, na poły humorystycznym, a w zamierzeniu – przynoszącym ulgę, odniesieniem do zupełnie nowej, trudnej sytuacji, w której postawił nas początek 2020 roku. Czy to jednak przypadek, że intuicyjnie wybór wielu czujących podobnie padł w tym czasie akurat na film Kubricka – twórcy, który w większości swoich filmów opowiadał o ludzkich lękach i zagrożeniach niesionych przez świat i nas samych, prawie zawsze biorąc je w gatunkowy cudzysłów i artystyczny nawias wyrafinowanej formy filmowej? I którego filmowe diagnozy często wyprzedzały jego własny czas.