-
- 12. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Młode Horyzonty
- David Gilmour Live at the Circus Maximus | retransmisja koncertu
- Prawdziwa historia Tamary Łempickiej | Sztuka na ekranie
- André Rieu. Przetańczyć całą noc! | retransmisja koncertu
- MET Opera sezon 2025-2026 | Sprzedaż biletów i karnetów rozpoczęta
- Lalka | Retrospektywa Wojciecha Jerzego Hasa
- Teksańska masakra piłą mechaniczną | 50. lecie premiery | DKF AMATOR
- Diamenty | Seans Seniora
Lśnienie | powrót do kin studyjnych

Podczas spowodowanego pandemią lockdownu jednym z najczęściej pojawiających się obrazów komentujących przymusową izolację były kadry z „Lśnienia” Stanleya Kubricka. Wykrzywiona w demonicznym grymasie twarz Jacka Nicholsona czy zagubiony w labiryncie hotelowych korytarzy mały Danny miały być na poły ironicznym, na poły humorystycznym, a w zamierzeniu – przynoszącym ulgę, odniesieniem do zupełnie nowej, trudnej sytuacji, w której postawił nas początek 2020 roku. Czy to jednak przypadek, że intuicyjnie wybór wielu czujących podobnie padł w tym czasie akurat na film Kubricka – twórcy, który w większości swoich filmów opowiadał o ludzkich lękach i zagrożeniach niesionych przez świat i nas samych, prawie zawsze biorąc je w gatunkowy cudzysłów i artystyczny nawias wyrafinowanej formy filmowej? I którego filmowe diagnozy często wyprzedzały jego własny czas.