-
- Caravaggio. Na tropie arcydzieła | Sztuka na ekranie
- ZEF szkoli | wykład Anny Równy i film „Życie Chucka”
- 12. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Młode Horyzonty
- David Gilmour Live at the Circus Maximus | retransmisja koncertu
- André Rieu. Przetańczyć całą noc! | retransmisja koncertu
- Lunatyczka | MET Opera sezon 2025-2026
- Sanatorium pod klepsydrą | Retrospektywa Wojciecha Jerzego Hasa
- Bilans kwartalny | DKF AMATOR | gość specjalny: Krzysztof Zanussi
- Downton Abbey. Wielki finał | Seans Seniora
Lśnienie | powrót do kin studyjnych

Podczas spowodowanego pandemią lockdownu jednym z najczęściej pojawiających się obrazów komentujących przymusową izolację były kadry z „Lśnienia” Stanleya Kubricka. Wykrzywiona w demonicznym grymasie twarz Jacka Nicholsona czy zagubiony w labiryncie hotelowych korytarzy mały Danny miały być na poły ironicznym, na poły humorystycznym, a w zamierzeniu – przynoszącym ulgę, odniesieniem do zupełnie nowej, trudnej sytuacji, w której postawił nas początek 2020 roku. Czy to jednak przypadek, że intuicyjnie wybór wielu czujących podobnie padł w tym czasie akurat na film Kubricka – twórcy, który w większości swoich filmów opowiadał o ludzkich lękach i zagrożeniach niesionych przez świat i nas samych, prawie zawsze biorąc je w gatunkowy cudzysłów i artystyczny nawias wyrafinowanej formy filmowej? I którego filmowe diagnozy często wyprzedzały jego własny czas.