-
- André Rieu. Wesołych Świąt | retransmisja nowego bożonarodzeniowego show z Maastricht
- Velázquez i jego tajemnica | Sztuka na ekranie | EDKA
- EDKA 2025 | Europejski Dzień Kina Artystycznego | w cenie taniego wtorku
- Dzień Kina Polskiego | bilety w cenie taniego wtorku
- Rashomon | Droga przez czas. Retrospektywa Akiry Kurosawy | DKF Amator
- ZEF szkoli | warsztaty z dr Karolem Jachymkiem
- IL VOLO. Koncert z Doliny Świątyń na bis w Andrzejki
- Cyganeria | MET Opera sezon 2025-2026
- Niezwykła podróż Baltazara Kobera | Retrospektywa Wojciecha Jerzego Hasa
- Amadeusz | DKF AMATOR
- Konklawe | seans z audiodeskrypcją
- Ostatni wiking | Seans Seniora
Balet Bolszoj | 2013/14
BOLSHOI BALLET LIVE | sezon 2013/14
TRANSMISJE na ŻYWO z TEATRU BOLSZOJ w MOSKWIE
Kino Amok i Gliwicki Teatr Muzyczny zapraszają na trzeci sezon transmisji na żywo z Teatru Bolszoj w Moskwie!
Ze względu na jesienną przerwę funkcjonowania dużej sali kinowej, bieżący sezon transmisji spektakli z Teatru Bolszoj będzie realizowany w nieco okrojonej formie. Zrezygnowano z pozycji z lat poprzednich, pozostawiając nowe, jeszcze nigdy nieprezentowane w kinach. Począwszy od stycznia 2014 roku gliwiccy widzowie będą mogli zapoznać się z czterema inscenizacjami moskiewskiego Teatru Bolszoj. Balety do muzyki Chaczaturiana, Furé, Strawińskiego, Czajkowskiego, Diesatnikowa i Szostakowicza w wykonaniu najwybitniejszych artystów gwarantują niezapomniane przeżycia artystyczne.
Moskwa to stolica klasycznego baletu, a Teatr Bolszoj jest międzynarodowym symbolem rosyjskiej kultury. Jego początki sięgają 1776 roku. Przechodził różne koleje losu, w tym pożar i wojenne zniszczenia. Dziś lśni blaskiem pierwszej wielkości, a jego zespół baletowy, w którym występują starannie wyszkoleni klasyczni tancerze, należy do największych i najlepszych na świecie. Powszechnie kojarzony jest też z niezwykłym przepychem realizacji scenicznych W repertuarze Baletu Teatru Bolszoj znajdują się zarówno arcydzieła klasyki baletowej, jak i produkcje nowoczesne. Obecny dyrektor artystyczny Jurij Burlaka szczególnie ceni dzieła XIX-wieczne, wystawiane w oparciu o oryginalne choreografie.
