Urban View

 85 min.

gatunek:
krótki metraż
reżyseria:
różni
rok produkcji:
2015
opis:

A Second World

reż. Ruben Woodin Deschamps, Oscar Hudson | dokument | Wlk. Bryt. | 2016 | 18’

Stary Serb komunikuje się z komunistycznymi kosmitami, podczas gdy seria futurystycznych jugosłowiańskich pomników wojennych rozpada się i niszczeje w opuszczonych miejscach. “A Second World” to nostalgiczny obraz niezrealizowanej i nierealnej wizji utopijnej Jugosławii.



WHACK

reż. Syni Pappa | fabuła | Chorwacja, Grecja | 2015 | 14’

Futurystyczna metropolia Aten. Najpopularniejszy trend w mieście, samobójstwo staje się nielegalne. Rząd uznaje je za okrutną zbrodnię, a mieszkańcy, którzy usiłują ją popełnić, zostają zamykani w więzieniach. Kamera przemierza dysfunkcyjny pejzaż miejski ukazując bohaterów w ich ostatnich momentach, a raczej w tych, które miały być ich ostatnimi.



Jana Kirschner – Duch Mesta Official Music Video

reż. Veronika Kocourková | teledysk | Słowacja | 4’



SONNTAG,BÜSCHERHÖFCHEN 2

reż. Miriam Gossing, Lina Sieckmann | dokument | Niemcy | 2014 | 13’

Prywatny dom w Bergisches w niedzielę. Wnętrze domu to niezwykle estetyczne środowisko, gdzie życie codzienne przebiega etapowo w egzotycznej scenerii indywidualnych fantazji. Automatyka domowa toczy się równolegle do codziennej rutyny jego mieszkańców i zapewnia temu miejscu swoje własne życie.



Symbolic Threats

reż. Misha Leinkauf, Lutz Henke, Matthias Wermke | dokument | Niemcy | 2015 | 17’

W lipcową noc 2014 roku ktoś wdarł się na dwie wieże nowojorskiego Manhattan Bridge, zawieszając białe flagi w miejsce wiszących tam zwykle flag amerykańskich. Zdarzenie, początkowo niezauważone, z czasem wywołało falę gwałtownych reakcji i interpretacji – jak odczytywać intencje sprawców – jako wrogi akt terroru, głupi żart, czy może prowokację artystyczną? „Symbolic Threats” przełamuje barierę między dokumentem a prowokacją. W projekt zaangażowani są Matthias Wermke i Mischa Leinkauf – artystyczny duet, którego lokowana w miejskiej przestrzeni twórczość, określana jest przez niektórych krytyków jako post-graffiti.



#YA

reż. Ygor Gama, Florenica Rovlich | eksperyment | Argentyna, Chile, Niemcy | 2015 | 15’

Najpierw wybuchają bomby z farb, potem ostre zamieszki. Tweety głoszą, co niebawem się wydarzy. Opór jest wszędzie. Coś musi się stać. Dwóch młodych aktywistów spotyka się podczas burzliwych demonstracji. Tańczą, a miasto należy do nich.



Sense of Place: TOKYO

reż. APOTROPIA (Antonella Mignone, Cristiano Panepuccia) | eksper. | 2015 | 4’

Dzień pośród ulic Tokio. Termin “poczucie miejsca” może opisywać zarówno układ przestrzeni, który sprawia, że jest ono wyjątkowe, jak postrzeganie i doświadczanie go przez żywe ciała je zamieszkujące.