-
- Gerard Wilk | w 80. rocznicę urodzin wybitnego tancerza | Dni Śląskich Kin Studyjnych
- Widzimy się | Dni Śląskich Kin Studyjnych
- Śpiąca królewna | retransmisja z Opery w Zurychu na Dzień Dziecka
- Tokijskie opowieści. Sztuka stolicy Japonii | Sztuka na ekranie
- Weekend z Festiwalem Millennium Docs Against Gravity 2024
- Romeo i Julia | retransmisja z NT London
- Vanya | retransmisja z NT London
- Dzień Dziecka z BASIĄ
- Dzieci w Krainie Ghibli
- The Old Oak | DKF Trans
- Słońce wschodzi raz na dzień | Krótka Historia Polskiego Kina, cz. 2
- Madama Butterfly | MET Opera Live sezon 2023-2024
- Opera za rogiem | pokazy spektakli operowych z audiodeskrypcją
- Lars jest LOL | Kinowy podwieczorek dla rodziny
- Challengers | Seans Seniora
Photon | gość: Norman Leto | DKF TRANS
Zapraszamy na pokaz oraz spotkanie z twórcą filmu PHOTON, Normanem Leto.
PHOTON jest swoistym podsumowaniem ludzkiej wiedzy na temat życia i ewolucji.
Wizualizuje to, co wiemy dziś na temat procesu tworzenia się materii. Nie jest to jednak film stricte przyrodniczy ani naukowy, w formule znanej widzom choćby z Animal Planet, ale oryginalna, ciekawa w odbiorze forma fabularyzowanego, dynamicznego przedstawienia
teorii naukowych dotyczących funkcjonowania wszechświata.
Norman Leto to artysta, samouk z pogranicza wideo, filmu i nowych mediów. Jego prace znajdują się w kolekcjach: CSW Zamku Ujazdowskiego, Muzeum Narodowego w Krakowie, Fundacji Sztuki Polskiej ING i Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie (MOCAK). Pierwszy indywidualny pokaz jego prac miał miejsce w 2007 roku w CSW w Warszawie. W tym samym roku autor został zaproszony do współpracy z reżyserem Krystianem Lupą nad sztuką teatralną Factory Two, do której Norman Leto przygotował sekwencje wideo wyświetlane podczas spektaklu.
Okres 2009 – 2010 artysta poświecił na dokończenie autobiograficznej powieści „Sailor”. Równolegle pracował nad pełnometrażowym filmem pod tym samym tytułem. Jest to luźna adaptacja książki. W całości sfinansowany z prywatnych pieniędzy autora film został bardzo dobrze przyjęty na 10. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Era Nowe Horyzonty. Brytyjski tygodnik Tribune pisał o nim jako „najlepszym i najbardziej zaskakującym niezależnym debiucie festiwalu. Luc Godard byłby zachwycony”.