-
- Gerard Wilk | w 80. rocznicę urodzin wybitnego tancerza | Dni Śląskich Kin Studyjnych
- Widzimy się | Dni Śląskich Kin Studyjnych
- Śpiąca królewna | retransmisja z Opery w Zurychu na Dzień Dziecka
- Tokijskie opowieści. Sztuka stolicy Japonii | Sztuka na ekranie
- Weekend z Festiwalem Millennium Docs Against Gravity 2024
- Romeo i Julia | retransmisja z NT London
- Vanya | retransmisja z NT London
- Dzień Dziecka z BASIĄ
- Dzieci w Krainie Ghibli
- The Old Oak | DKF Trans
- Słońce wschodzi raz na dzień | Krótka Historia Polskiego Kina, cz. 2
- Madama Butterfly | MET Opera Live sezon 2023-2024
- Opera za rogiem | pokazy spektakli operowych z audiodeskrypcją
- Lars jest LOL | Kinowy podwieczorek dla rodziny
- Challengers | Seans Seniora
Lśnienie | powrót do kin studyjnych
Podczas spowodowanego pandemią lockdownu jednym z najczęściej pojawiających się obrazów komentujących przymusową izolację były kadry z „Lśnienia” Stanleya Kubricka. Wykrzywiona w demonicznym grymasie twarz Jacka Nicholsona czy zagubiony w labiryncie hotelowych korytarzy mały Danny miały być na poły ironicznym, na poły humorystycznym, a w zamierzeniu – przynoszącym ulgę, odniesieniem do zupełnie nowej, trudnej sytuacji, w której postawił nas początek 2020 roku. Czy to jednak przypadek, że intuicyjnie wybór wielu czujących podobnie padł w tym czasie akurat na film Kubricka – twórcy, który w większości swoich filmów opowiadał o ludzkich lękach i zagrożeniach niesionych przez świat i nas samych, prawie zawsze biorąc je w gatunkowy cudzysłów i artystyczny nawias wyrafinowanej formy filmowej? I którego filmowe diagnozy często wyprzedzały jego własny czas.