Blok szkolny im. Kazimierza Urbańskiego

 82 min.

gatunek:
krótki metraż
kraj produkcji:
Polska
rok produkcji:
2017
opis:


BAJKA O POWSTANIU CZARNEJ DZIURY (2017, 4’26”)
Karolina Gołębiowska, AS SZCZECIN

„Bajka o powstaniu czarnej dziury” to opowieść o psie – Rulonie, który po spożyciu tajemniczej karmy zaczyna latać. Postanawia spełnić marzenia i leci w kosmos, gdzie napotyka morze słodyczy. Rulon nie potrafi opanować swojego apetytu. W pewnym momencie dopada go jednak samotność. Postanawia więc wrócić do domu…


CHWAST (2017, 04’10”)
Adrianna Matwiejczuk, PWSFTviT ŁÓDŹ

Główna bohaterka zmaga się z nieśmiałością. Postanawia stawić jej czoła i rusza na imprezę. Jednak nieśmiałość nie objawia się jedynie wewnątrz bohaterki, a zaczyna przyjmować materialną postać.


C.O.Ś (CZŁOWIEK OBRASTAJĄCY ŚMIERCIĄ) (2017, 06’03”)
Katarzyna Piróg, ASP WARSZAWA

Film to metaforyczna historia o człowieku obdarzonym specyficznym darem, który jednocześnie staje się jego przekleństwem. Jest to bardzo osobisty film w którym to nie fabuła jest dominująca lecz obraz budowany za pomocą skojarzeń, domysłów.


GOŚĆ (2017, 2’20”)
Aleksander Józefczyk, ASP KRAKÓW

Etiuda o malarzu, którego nieoczekiwanie odwiedza mieszkaniec malowanego obrazu. Tytułowy gość łamie granice świata realnego i wykreowanego zmieniając perspektywę naszej percepcji.


KLUB SENIORA (2016, 06’11”)
Agata Mianowska, PWSFTviT ŁÓDŹ

Zwyczajne słoneczne popołudnie– mały chłopiec spędza czas z babcią w parku. Jednak ten spacer nie kończy się tak, jak każdy inny. Tego dnia chłopiec pozna prawdziwe oblicze „Klubu seniora”, a świat dorosłych już nigdy nie będzie wyglądać tak samo.


NA JĘZYKACH (2017, 3’49”)
Karolina Borgiasz, PWSFTviT ŁÓDŹ

Zwyczajne, szare popołudnie w małej miejscowości. Dzień jak co dzień. Trzy kobiety w podeszłym wieku: Stasieńka, Grażyna i Jadźka siedzą razem na ławce przed starym budynkiem mieszkalnym. W celu zapewnienia sobie rozrywki biorą przechodzących w pobliżu ludzi „na języki”, obgadując ich, wyśmiewając i krytycznie oceniając. Jednak wraz z jednym z obiektów obmowy radość kobiet przemija. Zmienia się w powagę i zaskoczenie po zauważeniu realiów rzeczywistości, przed którymi zostają nagle postawione twarzą w twarz.


NIE MASZ DYSTANSU (2017, 3’52”)
Karina Paciorkowska, PWSFTviT ŁÓDŹ

Próba ukazania miejsca kobiet we współczesnym świecie. Inspirowane mediami i (niestety) życiem codziennym.

NO WEŹ KASIA, CO CI SZKODZI? (2017, 6’37”)
Aleksandra Filipowicz i Konrad Ożgo, PJATK WARSZAWA

Animacja pozwala nam obserwować codzienność, ale w niecodzienny sposób. Seria różnych scen zaczyna się zwyczajnie i dokładnie tak jak się spodziewamy – ale wkrótce zwyczajne sytuacje zaczynają się stawać coraz bardziej absurdalne i abstrakcyjne. Ogólnym duchem animacji jest pogodzenie się z faktem, że wszyscy jesteśmy pod permanentną inwigilacją – ale za to jaką frajdę mają ci, którzy nas obserwują!


OBŁAWA (2017, 4’)
Krzysztof Raczkowski, UAP POZNAŃ

W gęstym lesie trwa bestialska obława na wilki. Bezbronna wataha próbuje uciec i ocalić ciężarną wilczycę, a człowiek… człowiek ponownie chce zamanifestować swoją „wyższość” nad naturą…


OJEZU (2017, 03’48”)
Betina Bożek, ASP KRAKÓW

Bohaterami filmu są zwykli ludzie targani wewnętrznymi namiętnościami, nieporadni w wyrażaniu uczuć, ciągle oczekujący na to prawdziwe „wielkie spełnienie”. Spędzając czas na zwykłych, niepotrzebnych zajęciach, rozpływają się w codziennym niebycie targani emocjami i potrzebą miłości. Muzyka gra, bohaterowie toną w emocjach i rozlanych drinkach, a orkiestra próbuje nadać ton. Jednak wielka nieudolność wydaję się być nie do przezwyciężenia. O Jezu…


OSTATNI POKÓJ (2017, 5’47”)
Marta Chyła-Janicka, PWSFTviT ŁÓDŹ

Dobrze zaprojektowane mieszkanie, w spokojnej okolicy, z postindustrialnym wystrojem wnętrz i miłymi sąsiadami. Miało być na zawsze, tak jak ich małżeństwo. Po siedmiu latach okazuje się jednak, że nic nie trwa wiecznie, więc apartament trzeba sprzedać. Para spotyka się z potencjalnym kupcem w ostatnim pokoju i tam stopniowo odsłania powody swojego rozstania. Ironia i sarkazm pojawiają się w każdym zdaniu sprawiając, że animacja zamienia się w żart na temat kryzysów w związku i psychoterapii.


SAMURAJ (2016, 7’08”)
Tomasz Kucharczyk, PJATK WARSZAWA

Poszukiwania młodego samuraja nareszcie dobiegają końca. To tutaj, w mrocznych czeluściach japońskiego pałacu, więziona jest jego ukochana. Jednak by ją uratować, musi stawić czoła czyhającemu złu. Nie będzie to łatwy pojedynek – na próbę zostaną wystawione nie tylko szermiercze umiejętności samuraja, ale także odwaga i siła ducha. Czy i tym razem dobro wygra ze złem, a bohater odzyska swoją miłość?


SKLEP Z RYBAMI (2017, 3’)
Maria Kulpa, UAP POZNAŃ

Animacja inspirowana filmami klasy B z gatunku horroru i komedii. Akcja rozgrywa się w sklepie rybnym. Oto w jego progach pojawia się mała dziewczynka, a wszechobecne cierpienie ryb wzbudza jej współczucie. Wbrew obojętności dorosłych dziewczynka postanawia odmienić smutny los ryb. Podejmuje próbę przywrócenia im wolności, ale na jaw wychodzi prawdziwa natura tych stworzeń, a role ofiar i oprawców zamieniają się…


WCIELENIE (2017, 5’)
Barbara Rupik, PWSFTviT ŁÓDŹ

Krew, brud i unoszące się nad umierającym ciałem muchy tworzą przerażającą atmosferę rozkładu. W tej naturalistycznej, wzbudzającej odrazę scenerii rozgrywa się krótka historia o życiu i śmierci. Ich wzajemne oddziaływanie na siebie jest nieuniknione, tak jak i związek człowieka z naturą. W walce o zachowanie równowagi w przyrodzie ktoś będzie jednak musiał przegrać.


WYBORY MISS KURNIKA (2016, 3’26”)
Aleksandra Pietruk, UMCS LUBLIN

Najpiękniejsze kurki walczą o „zaszczytny” tytuł Miss Kurnika.


ZAMIENIAMY SIĘ W PRZYRODĘ (2017, 4’)
Justyna Pazdan, PWSFTviT ŁÓDŹ

Głęboko transowa animacja o połączeniu między człowiekiem a naturą.


ZDROWAŚ? (2017, 04’10”)
Ilona Dybka, PWSFTviT ŁÓDŹ


ZJAZD (2017, 03’41”)
Jerzy Tabor, PWSFTviT ŁÓDŹ

Pasażerowie tramwaju pogrążają się w somnambulicznym tańcu.



Wydarzenie archiwalne